چهارشنبه، مهر ۰۵، ۱۳۹۶

خورشید گم شد

امروز تولد نوزده سالگی " گوگل " میباشد 
happy birthday Googol

میزبانی  که ز جان سیر کند میهمان را 
چه ضرورست که آراسته سازد خوان را 

هر که بیحد شو از حد نکند پروایی
چه غم از محتسب شهر بود مستان را ........".صائب تبریزی"
-----
 آیا دیگر روزی خواهیم توان نوشت " صائب تبریزی " یا باید نوشت اهل فرقه آذربایجان جدا شده ! کردستان با  کمال وقاحت خورشید و پرچم ما را برد و خود را ایرانی الصل میداند چرا که به ( نون * میگوید نان !!!! روزنامه ها بی حوصله  وفسیلها دارند تاریخ کهنه را ورق میزنند ،  چند روزنامه ما به تعطیلی کشیده تنها یکی مانده  و شهرت صاحب قبلی را حفظ کرده است  با سابقه دیرین  و استقلال  خود!! تنها یک خبر میدهد ، نه بیشتر .

اما مطبوعات دیگران  با سرمایه  های کلان همچنان مشغول بهم زدن آش میباشند  و ظاهرا استقلال خود را حفظ کرده اند اما همه از یک منبع آب میخورند ،  و دستور میگیرند ، بحثی نفرت انگیز را بمیان میکشند  تا مردم  سرشان گرم باشد و سپس  در یک سازش پشت پرده  یکی از صلح مینویسد دیگری  از هجوم  تسلیحات  و هوار  راه میاندازند  هیچ چیزی درباره جنایتها نخواهند نوشت ( تنها چند جنازه در فلان محل پیدا شد) مشغول بررسی میباشند ، فلانی از کوه پرت شد و خودکشی "شد"  .
گذشته گذشته است  گاهی هم باید پنهان نگاهش داشت .

نویسندگان ساده دل و ساده اندیش  گاهی چیرکی  زیر نام مستعار در گوشه ای میگذارند  تا روزیکه  افشا گری ها بر ملا شود .
دزدان یکدیگر را لو میدهند ، و در پنهانی دست یکدیگر را میفشارند .
باید به روی چشمان خود یک نوار پهن ویک چشم بند ببندیم  تا از دیدن  خیلی چیزها  درامان باشیم ، میل نداریم مانند  دیگران گول بخوریم  چه بسا  آنان نیز گول نخورده اند اما به ناچار  باید همدست  یکدیگر باشند ، این یک امر  ویک دستور بیرحمانه است ، با مردم نیکدل و نیک اندیش .

 یونجه در آخورشان ریخته اند  اگر از دستورات  سر باز زنند  پس از کجا بخورند ، کسانیکه دیگر در بهار جوانی نیستند  ، خسته اند ،  و آبشخوران  دیگر توسط یابوهای جوانتری اشغال شده است .
این نوشته ها را  بارها نوشته ام  نمیشود پای را از گلیم خود دراز تر کرد  باید افساری بر گردن و پوزه بندی بر دهان  اندیشه های آزاد بست .

کردستان دارد خود مختار میشود وخواهد شد ، تکلیف فرزندانی که پدرشان کرد است چه میشود آنها ایرانی بودند !! و هستند !نه کرد ، کرد یک قبیله است نه یک سرزمین پهناور ، ترک یک قبیله است . چطور دارید از بدن مادر جدا میشوید ؟ به کجا میروید ؟ برای کدام یونجه و کدام نشخوار ؟  خوب این برنامه ایست که برای ما چیده اند جناب ریاست جمهور منتخب کمی آب قند به گلیو خیلی ها ریخت  تا سرمان با گفته هایش گرم باشد و ساکت بنشینم و شورش نکنیم بگذاریم بزرگان کارشانرا بکنند و  برنامه اجرا میشود فردا نوبت آذربایجان است ، پس فردا نوبت خوزستان است و فرداهای بعد نوبت سیستان و بلوچستان است و دست آخر یک تکه بی آ ب وعلف و خشک به همراه  واتیکان مسلمین ورهبر مستعضفان  جهان اسلام دردست ملاها باقی میماند انبارشان پر است در خارج خانه دارند احتیاجی نیست در آن بیابان بی آب و علف بمانند  استانی  بنام ( ایرانستان ) !!! 

حال جناب پیر خراسان  برایمان هنوز از " کودتای بیست و هشتم مرداد یاد میکند و اشک میریزد " ، خراسانی که دیکر دوقسمت شده و متعلق به یک ملای دیگر است میراث پدریش میباشد طلاها درجوار مرقد مبارک انباشته شده  است .

در ان سوی آب  میرقصیم و میخندیم و گاهی اگر لازم شد اشکی هم از گونه آنهم دراثر افراط ار مشروبات و مواد بر دامن چین دارمان میریزیم و یادی آز آن [خدا بیامرز [میکنیم که چه آرزوها برای سر زمینش داشت .

در عوض لبهایمان  باد کرده گونه هایمان فرو رفته انبوه موها رنگ شده و باسن های فربه و پستانهای مصنوعی و مردان غول پیکری که به زور پروتینهای مصنوعی برای خود بازو وسینه ساخته اند ، پریرویان در دامن اشفتگیهایشان غرق در لجن خوابیده   و به اسمان بی ستاره مینگرند .

امروز هوا ابری و بسیار دلگیر است وکمی خنک شده میتوان شالی بر روی شانه انداخت وبه تماشای آسمان بدون خورشید رفت ، خورشید درحال حاضر مشغول فرو رفتن به درون "دستگاها " میباشد و تنها نقشی از آن باقی مانده است .
خورشید درحال مردن است و روزی تاریکی همه جهان را فرا خواهد گرفت همچنانکه بی آبی دامن خیلی از سر زمین ها را گرفته است . نور خورشید فروشی خواهد شد همچنانکه اب و هوا فروشی شده اند . 
اما .....مد سازان کارشان تعطیل نمیشود برای مافیای خود و آن بالایها و کارگردانان اصلی  همچنان مد ارائه میدهند و میدوزند و میسازند و ویران میکنند .ث
پایان 
»لب پرچین « / ثریا ایرانمنش / اسپانیا /
27/09/2017 میلادی /...