دوشنبه، مرداد ۱۸، ۱۴۰۰

انشای امروز ما !

ثریا ایرانمنش " لب پرچین " اسپانیا !

تیتر انشای امروز ما  مانند همیشه این است که " ,علم بهتر است یا ثروت" ؟ خاک بر سرمان کنند آنقدر درباره علم ومزایا ان مینوشتیم واخ واوخ به ثروت میکردیم تا جلوی حانم معلم دختر خوبی بنظر بیاییم ویک نمره عالی بیست بگیریم وکلی هم بخودمان مغرور بودیم که بلی ثروت را باد میبرد اما  علم همیشه میماند .خاک برسر چقدر خر بودی ! نفهمیدی که با ثروت میشود علم را هم خرید ؟! به سیاستمداران امروز ما نگاه کن کدامشان علم ومعرفت دارند ؟ نگاهی هم به پرونده آن رفتگان ویا بازنشستگان  گذشته بیانداز غیر ازآنهاییکه اقعا عمر خودرا صرف علم کردند ودرکنجی خزیدند وکسی نامی هم ازانها نمیبرد  . ویا مانند میرزا اقاخان کرمانی سرشانرا برباد میدادند  علم را حضرت امام آموخت وبرای همه هم به یادگار گذاشت .

علمی را باید آموخت وهر علمی علم نیست   بگذار اول تکلیف خودم راروشن کنم  من باید اوایل انقلاب به دنیا آمده باشم ! چون بقیه را زندگی نکردم تنها درخواب راه رفتم ودیدم .

مبارزه با این دوگانگی  امروز کار ی بس سخت ومشگل است چگونه میتوان  با این دوگانگی ها  زندگی کرد بی هیج حرکتی وهیچ امیدی ؟  آنچنان مردم را اسیر زباله ها کرده اند  که دیگر کسی بفکرفردای خود هم نیست 

بنظر من خصوصیات بشر امروز دچار یکنوع سر گشتگی  ودو اختلال شده است  جنون تکنو لوژی .جنون جمع آوری ثروت  تنها این دو هستند که به جهان هستی ما پیوسته اند ومردم را دچار سر گشتگی کرده اند  .

جایزه ها ونشانها  دیگر آنچه که بودند نیستند ارزش خودرا بکلی از دست داده اند آنها برای دریافت کننده خود تنها یک شهرت کاذب میاورند  ویک شادی ویا پاداشی است که زیر هر عنوانی به یک شخص داده میشود .

دنیا دچار سر گشتگی وبینوایی وبدبختی  خود شده است وعده ای از انسانهای نا متعادل ونادان  علم زمام را به دست گرفته اند ونمیدانند به کدام  سو حرکت کنند چیزی برایشان باقی نمانده است .

دیگر چیزی یاجایی باقی نمانده که فکر کردن به ان کمی برای ما شادی بیاورد . ایتالیا کهنسال به ویرانه ای تبدیل شده است یونان مهد تمدن بشری درآتش خودخواهی ها میسوزد سر زمین  باستانی ایران زیر دست وپاهای چهارپایان وندانم کاری آنها  دارد نابود میگردد .

 وافغانستان با ان مردم  مهربان  به دست مشتی دیوانه وجلاد خون اشام دارند هلاک میشوند  امریکا همه بزرگی واهمیت خودرا از دست داه است تنها اروپا رهبری جهانرا در دست گرفته است .

  او هم به منافع خود بیشترمی اندیشد تا به مردمی  که گروهی کشته میشوند  یا ازبیماری ویا به دست جلادان وقصابان .

وشرق هم مشغول طلا اندوزی است ! بهتر است کلامی درباره انها نگفت وننوشت !

بهر روی امروز  یک مشت محکم زدم بر طرف راست  ؟ یادم نیست راست یا چپ که ای خاک عالم بر سرت بکنند دیدی ثروت بهتر ازعلم است حال اعلم علم را .....من  مانده ام مشتی خاطرات واراجیف که شبها خواب را از سرم میگیرد  

تا توانستم  ندانستم چه بود / چونکه دانستم  توانستم نبود ! 

آن زمان آنقدر ساده بی پیرایه ویک رنگ بودم دردنیا هفتاد هزار رنگ چگونه خودم را بالا کشیدم تا رنگی نشوم البته چند بشقاب ته مانده خودشانرا بسویم پرتا ب کردند  اما من لباسهایم را عوض کردم و رفتم درجلد خودم وامروز تنها  دانستم که خیر " ثروت بهتر از علم است .و دیگر هیچ . 
 پایان / ثریا / دوشنبه  09/08/2021 میلادی  

هیچ نظری موجود نیست: