یکشنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۹۶

عید پاک

خوب! مبارک است !!
امروز ،
پاک پاک است ، تمیز است ! 
روز گذشته با دیدن آفتاب گرم بهاری شادمان بودم ، تراس را تمیز کردم صندلیهارا چیدم پرده هارا تا نیمه پایین آوردم برای امروز  نیمه شب باد وطوفان برخاست هرچه را بود بهم ریخت .
 از جای برخاستم سرم بشدت گیج میرفت مانند آدمهایی که " هنگ اوور" دارند چشمانم باز نمیشد ، بد جوری تلو تلو میخوردم خودم را به اشپزخانه رساندم لیوانی آب خنک سرکشیدم وسپس در میان باد  دوباره به بالکن رفتم تا پرده هارا بالا بکشم چرا که مجددا قفلهایشان درهم میشکست ! 

تلو تلو خوران برگشتم به اطاق کمی نشستم بی فایده بود دوران سر امانم را بریده بود ، به هوا آلرژی دارم ؟ به چی وچه چیزی وطبیعت چرا اینهمه سر بی لطفی ونامهربانی بامن دارد ؟ اوف ، خسته م ازهمه تان خسته ام از همه چیز خسته ام .

کمی نان ( شیک ) !که تازه ببارار آمده تست کردم ! نگاهی به آن انداختم گویی یک برگ نازک زرورق را میخوردم  بین آن نیز سوراخ بود ، با خود گفتم :
احتمالا این نانرا از پوست وفلس ماهیها درست کرده اند ، نان مقوایی وساخته شده از روزنامه سوپر هارا پر کرده است این یکی تازه ببازار آمده  وعجب آنکه با همه سبکی ونازکی شکم پر میشد ؟؟؟ 

نمیدانم آیا درسرزمین گل وبلبل که امروز تبدیل به گوه وغلغل شده است نان ها چگونه اند ؟  خوشا بحال ساحل نشینان اقیانوس  آنها جایشان گرم وراحت وامن هستند اگر گاهی نقی  میزنند تنها بخاطر  نبودن همنشین وپای بازی تخته نرد وپوکر وبلوت وتریاک است که اکثر بزرگانشان آنهارا دارند ، پول هم بفراوانی دردسترشان میباشد هرچه باشد  صاحب شغلهای بالایی هستند !!!!

اروپا جای نکبت وننگی است همه چیز درهم فشرده کوچک وبوگرفته آنهم اروپای  کهنه ای که من انتخاب کرده ام بخاطر اصالت آن !! کدام اصالت ؟ یک کپی مسخره از همه سر زمینهای دنیا خودشان واصالتشان درهمین برنامه های مذهبی است وبس آنهم تنها برای جلب توریست ، کدام کولتور ؟ کدام فرهنگ؟ کدام نویسنده؟ کدام شاعر ؟ کدم انسان ؟وازهمه مهمتر کدام صنعت وکدام تکنیک همه چیز دراینجا بقول معروف مونتاز میشود .
اوه ، روغن زیتون وشراب آشغال این تمام صادرات آنهاست درمیان کشورهایی نظیر ایتالیا ویا مقداری لیمو وپرتفال هورمونی !.

پایین تر از کوهی که من زندگی میکنم ، شهرکی است که تا دیروز یک خرابه بود دیروز منظورم سالهای اولیه تنها یک سوپر مارکت فکسنی دراینجا بود حال امروز این شهرک به بورلی هیلز طعنه میزند عبور اتومبیلهای آخرین مدل وبوتیکهایی که باید با وقت قبلی رفت اما!!!  کسان دیگری پشت این بوتیکها میباشند  کمتر اسپانیایی بین آنها دیده میشود ، انگلیسها رتبه اول را دارند چون قلعه جبل الطارق را درانحصار خود درآورده وانرا تبدیل به یک شهر بزرگ کرده اند با فرودگاههای خصوصی !! وکشتیهای خصوصی ! رتبه دوم دست المانیهاست که تما م جزایز قناری را گرفته اند ، رتبه سوم هلندیها وسوئدی ها وجند نوروژی گنده دماغ ! با پولهایی که معلوم است از کجا میاید .عربها صاحب این سررمینند متعلق بخودشان میباشد ! قصرهای بزرگ شاهزادگان مسجدها گنبدها ومناره ها وزنان حرم !!  واز همه مهمتر بزرگترین وبهترین  محل گردش توریستی  گرانادا ودیدار قصرهای بزرگ  الحمرا متعلق بدوران حکومت اعراب میباشد وداستان هزارو یکشب را زنده میکند .درواقع بنیان گذار این شهرک  اولین شاهزاده عرب بود از سرزمین عربستان وصحرای بی آب وعلف !با کمک مافیای سیسلی !!!

خوشبتانه من درمیان چند دهاتی درده بالا زندگی میکنم وکمتر گذارم باین شهر فرنگ میافتد اما ایرانیان نوکیسه وتازه به دوران رسیده یکی از آرزوهایشان دیدن این شهرک وداشتن یک ویلا درانجاست که صاحب اول وآخرش خودشان میباشند ، اسپانیایها  مردمی زیرکند  وخوب میدانند کجا باید حمله کنند وکجا بایستند درغیر اینصورت تابحال بی بی سکینه  صاحب همه این سرزمین شده واین کشور هم مانند سر زمین ما یا کلونی روسیه بود ویا کلونی  خودبی بی سکینه . 

بهر روی  من بین بهشت وجهنم یعنی دربرزخ ایستاده ام حا ل یا به جهنم واصل میشوم ویا در بهشت به رویم بازشده ومانند یک ملکه وارد بهشت میشودم ودربین حوریان وپریان رنگ ووارنگ خواهم نشست و" پینک شامپاین " خواهم نوشید !!!به همراه خاویار ایرانی روی فرشهای ایرانی .( اینجا بیاد  کمدی الهی  دانته افتادم ) بهشت ودوزخ وبرزخ ......

البته برزخ جای بدی نیست میتوان تنها تماشاچی بود آنهاییکه درجهنم میسوزند وآنهاییکه دربهشت خیالی خودرا فریب میدهند درحال حاضر من درصدد فریب خودم نیستم وفریب  دادن دیگران هم برایم معنا ندارد.
 .
عید پاک برای همه مبارک با د بخصوص برای آنهاییکه روحشان آلوده به پلیدی هاست . پایان 
ثریا ایرانمنش " لب پرچین" .16/04/2016 میلادی . اسپانیا . برابر با 27 فرودین 1396 شمسی.