سه‌شنبه، فروردین ۰۸، ۱۳۹۶

خدا ومفهوم آن

فوئر باخ  میگوید :
خدا نامی است  که انسان  برای بالاترین قدرت وبالاترین  ذات وبالاترین  درجه حس وبرترین درجه فکری قائل شده است .
 این تعریف  را ماتریلیستها  وفلاسفه قرن نوزدهم  بیان کرده ومیکنند  اگر واقعا بخواهیم مفهوم خدایی را که مورد پرستش وقبول عامه است  بیان کنیم آنگاه باید  به تمام دنیا سفر کینم وباهمه مردم وانسانهای مختلف  به صحبت بنشینیم تا تعریف جامعی از آن به دست بیاوریم /
من خدایمرا در درون قلبم کاشته ام  وباعشق آنرا آبیاری میکنم  وهنگامیکه کسیرا بنام خدا مینامم  با تمام وجودم باو ایمان واعتقاد دارم  خیلی کمتر موردی پیش میاید تا من لقب خدایی را به کسی بدهم مگر آنکه قلبم مرا راهنمایی کند ، من هیچگاه دستمرا بطرف آسمان بلند نکرده ام وهیچگاه آوازهای بیمعنی برای پرستش خدای نادیده نخوانده ام چرا که او در جایی نشسته که خودمیداند چه میخواهم درانتظار هیچ پاداش خوبی نیستم درعین حال هم نمیترسم بخاطر اعمال زشتم مرا تنبیه کرده به کوره آتش بیاندازد این کار طبیعت است اگر از یک مومن باخدا که شب وروزش به دعا میگذرد بپرسید  خدای تو کجاست  محل او درخارج است یا ا درهمه جا  جواب صریحیی نخواهید شنید ویا حداقل خواهند گفت همه جاهست ویا آنکه میگوید  از اول وجوددنداشتم وخدا مرا آفرید وهیچگاه هم عوض نخواهم شد مگر آنکه تغییر شکل بدهم ."تناسخ" 

اگر بخواهم وارد این بحث شوم اوقات زیادی را میگیرد ، انسانهارا انساهایی  که بنظرم شریف ، سلامت و سالم وباخرد میباشند درنظر من یک خدا هستند حتی فرزند شریف وبا شعور من خدای من است من جادو گر نیستم تا بتوانم خدایانرا شکل بدهم واز آنها  مجسمه بسازم وسپس به ستایش بنشینم یعنی خودمرا ستایش میکنم به قوای  مافوق طبیعت هم هیچ اعتقادی ندارم هر انسانی میتواند با کمال رشد کند ویا بصورت یک زباله درگوشه ای بیفتد  عقل کجا رفته ؟ شعئر در کجا پنهان است ؟ .

خدایانرا اختراع کرده اند  وکمی بیشتر که جلوتر برویم  در زمان » ایختاتون  حدود 1300 سال قبل از میلاد مسیح «  گویا خدا آفریده شد  حال درهفت روز یا هفت سال یا هفتاد سال زمین وآسمانرابرای این بشر دوپا خلق کرد تا مانند جانوران بهم بپیچند ویکدیگر را تکه تکه کنند بنام همان خدای ساخته شده  اینهارا دیگر باید درکتب مذهبی یافت هر انسانی هنگامیکه به تکامل کامل دست یافت خود خداست .

همین منظومه شمسی  در حدود چهار تا ششهزار میلیون سال  قیل از میلاد بوجود آمده است  وپس از یکصد میلیون سال  زمین  از آن بصورت  کره مذابی  جدا شد  وروبه سرد شدن گذاشت  خاک ، آب ، خشکی ودریا ها بوجود آمدند ودر اثر تکامل  شیمیای مواد حیاطی ساده  مانند اسیدها  ایجاد شدند  وحدود هزار میلیون  سال قبل  اولین موجود زنده  بصورت  بسیار ابتدایی  شبیه یک ویروس  یا باکتری  ایجاد شد  وسرانجام حیوانات مهره دار  ونوع انسانی پدیدی آمد .

با این تفاصیل حال شما پیدا کنید پرتغال فروش را یعنی کسانی که خدا را در معرض فروش گذاشته اند . وارد بحث فیزیکی .عالم ملکوت نخواهم شد که از حوصله خواننده وخود من خارج است غرض از منظور مقصود است هنگامیکه به کسی میگویم ترا مانند خدا دنبال میکنم  نه اینکه بسوی او نماز بگذارم تنها اورا دنبال میکنم تا ببینم آن هدف وآرزویی که دردلم نطفه بسته به نوزادی که درانتظارش هستم میرسد یا نه ؟ میل ندارم بگویم اشتباه میکنم شاید اشتباه بکنم  دراین چند ماه بسیار  جنگیده ام  با خودم وحتی با دوستان خوبم چرا که دردلم بود که او پیروز میشود وخواهدشد چه من باشم یا نباشم حال اگر باو صفت خدایی داده ام نه برای پرستش اوست بلکه برای تحقق آرزویم میباشد . 
وتنها یک نفر از این آرزو با خبر است .ث

این فصل دیگری است 
بی آنکه  دیده ببیند 
باغ را
 احساس میتوان کرد
در طرح پیچ پیچ نی مخالف سرای باد
یاس موقرانه برگی را بی شتاب
بر گرد او مینشاند
 این برگ بر خاک مینشیند
بر شیشه پنجره 
و....آشوب جنگل است 
سه شنبه 28 مارس 2017  .
تقدیم به ریاست جمهور آینده ایران .