شنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۸۸

یار دبستانی من

یار دبستانی من ، در بهترین موقع خودش را به اداره اطلاعات رساند

وآنجا مشغول کارشد ، یار دبستانی من امروز نماز میخواند و به هرجا

که برود سجاده وقبله نمایش را باخود میبرد ، یار دبستانی من توانست

همه فک وفامیل ونزدیکانش را به نوابرساند وآنهارا از پستوهای دودی

ودیوارهای ریخته شده به خانه های اعیانی ببرد وآنهارا صاحب شغل

ومقام بکند ،

یار دبستانی من ، توانست کوچکترهارا با خرج دولت به خارج بفرستد

تا تحصیل کنند او که روزی خودرا نماینده زنان کارگرمیدانست امروز

دیگر کاری با آنها ندارد ، او مشغول عبادت است وقوم وخویش همسر

یکی از روسای قبیله .

یار دبستانی من  ، ناگهان سرو کله اش درخانه من پیداشد بدون هیچ

خبری ویا دعوتنامه ای  ویا ویزا ، یار دبستانی من صاحب یک کتابچه

است که  خط همه مرزها برویش گشاده است ! .

یار دبستانی من روزی بمن گفت : اگر میل داشته باشی به وطن

بر گردی من ترتیب کارت را میدهم قوم وخویشهای من همه جا دست

دارند ، در جواب او گفتم :

آنجا خانه من است وهرگاه میلم بکشد بخانه برمیگردم ، نه فراریم

نه دزد ونه آدمکش ونه عضو برجسته حزبی ودسته ای در پرونده من

یک نقطه سیاه نیست وهرگاه بخواهم میتوانم با سر بلند وغرور تمام پای

برخاک سر زمینم بگذارم .

یار دبستانی من ، که روزگاری تنها تفریحش این بود که به همراه مادر

خود با ماشین دودی به حضرت شاه عبدالعظیم برود ، امروز میان

شهرها وسرزمین های شناخته وناشناخته درحال سفر وحرکت است

زمانی در ایسلند وگاهی درونکور ویا تورنتو وبرلین وپاریس وکپنهاک

وچین وهند وترکیه در حال رفت وآمد است .

یار دبستانی من روزی بمن گفت :

آنقدر قوم وخویش درسرتاسر دنیا دارم که نمیدانم چگونه میتوانم به

همه آنها برسم واشک درچشمانم ( من بی کس و کار ) حلقه زد !!!

یار دبستانی که روزی با همه فامیلش در یک اطاق وزیر یک کرسی

میخوابیدند ، امروز هرکدام صاحب بهترین خانه ها واشیاء نادری

میباشند ورفقایی که همه جا کمر بسته در اختیار آنها میباشند.

یار دبستانی من این روزها ارتباطش را بامن قطع کرده برای آنکه

من صاحب خانه واتومبیل شحصی نیستم ، او آمد ، دید ونوشت ،

ورفت .

حال این نمیه شب در میان سردرد وتب بالا نمیدانم چرا ناگهان بفکر

او افتادم ؟\ نکند خدای ناکرده ....نه ...نه  هرچه باشد او یار

دبستانی من ورفیق گرمابه وگلستان من وشاهد روزهای بی تابی

من بوده است .

یاتر دبستانی من گفت : من تنها حزبم را عوض کردم !!!!!!.

.............. ثریا /اسپانیا / 20/2/2010

 

 

هیچ نظری موجود نیست: