سه‌شنبه، آبان ۰۹، ۱۳۹۶

شب ترسناک !

" هالوین"
اقتصادی دیگر تحفه دولت مردان اقتصادی !
در این جا و در این سر زمین که هنوز پایبند خیلی از مسائل هستند شب " تمام سنت" میباشد  ! البته معلوم نیست که همه سنت و بیگناه باشند اما آن لباس همه را بیگناه میکند و آن چکه آبی از درون صدف کافی است که همه خیانتها ، جنایتها و گناهان به یکباره پاک شوند .ویا غسلهای ارتماسی  و ترتیبی  غیر واجب ، چرا که برای جنایت غسلی دردستورالعملهای مذهبی نیامده است 
برای من شب بسیار غمگینی است ، به همین دلیل اشعاری را از دفتر شمس انتخاب کردم  و در این جا میاورم  تنها خود میدانم که مقصود کجا و منظور چیست .
------------------------
دریغا کز میان ای یار رفتی 
 به درد و حسرت  بسیار رفتی 
 ز حلقه دوستان و همنشینان 
میان خاک مور و مار رفتی 
چه شد آن نکته ها و آن سخنها 
چه شد عقلی گه در اسراررفتی 
چه شد دستی که دست ما گرفتی 
چه شد پایی که در گلزار رفتی 
لطیف و خوب و مردم دار بودی 
درون خاک مردم خوار رفتی 
 جوابکهای شیرینت کجا شد 
خمش کردی و از گفتار رفتی 
زهی داغ و زهی حسرت که ناگه 
سفر کردی و مسافر وار رفتی 
کجا رفتی  که پیدا نیست گردت 
زهی پر خون رهی کاین بار رفتی 
خمش کن  رو دلا  بسیار گفتی 
 نباشد سود چون با نار گفتی 
-------------------------
آری ، میتوان روی همه جنایتها را با خاک پوشانید میتوان  کشت میتوان برد میتوان دزدید ، دست آخر جایت درمیان مارها و عقربها و سوسکها و خزندگان است حال اگر چه در تابوتی از سرب ترا بخوابانند .و درمیان قصری از طلا روح تو یا منفور است یا پاک واین روح توست که بر دنیا سایه میافکند ناگهان میلیونها نفر بپا میخیزند و فریاد بر میدارند و ترا ستایش میکنند و ناگهان میلیونها نفر ترا لعنت میکنند  روح حاکم بر همه دنیاست  جسم فاسد و بو گرفته و متعفن میشود حال اگر در مخمل و حریر و  زرناب خوابیده باشد .و در پای قدیسین قلابی دیگر. 

امشب برای من شب غمگینی است بفکر همه کسانیکه که از دست داده ام ( غیر از یکی دونفر) که از رفتنشان  شاد شدم !و گیلاسی از شراب ناب را سر کشیدم و صورتم را آرایش کردم و به لبهایم ماتیک سرخ مالیدم .
به  هر روی روان  آنهایکه پاک زیستند و پاک رفتند شاد و قرین رحمت باد و آنهایکه ضالم بودندوظلم  کردند و یا میکنند هزاران لعنت باد . پایان 
ثریا ایرانمنش « لب پرچین  « /اسپانیا / 31 اکتبر 2017 میلادی / برابر با دهم آبانماه 1396 خورشیدی .