شنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۶

کورش وانقلاب


یکصد سال از انقلاب   بولشویکی روس ها گذشت ، اما نه تاریخ یادی از آن میکند و نه در تاریخ ثبت میشود چرا که بلا فاصله جنگ جهانی شروع شد و تزار برای همیشه با خاتواده اش از روی زمین محو شد با آنکه در سر تاسر دنیا  فامیل داشتند وی یکدیگرا (کازن) خطاب میکردند اما این  کازن ها هم اعتنایی به آنها نکردند و قاتلین  دست جمعی آنها را دریک اطاق به گلوله بستند .
: کازن :ها همیشه با دولت پیروز همراهند  اگرچه خونشان یکی نباشند !!!! 
انقلاب بچه هایش را نیز یکی پس ازدیگری خورد دیکتاتورهای خون آشامی نظیر استالین بر آن سرزمین حاکم شدند  و سپس شاهی ابدی که کاریزما دارد و مورد علاقه همه میباشد سالهاست که حاکم است تنها یک تاج کم دارد .

ایران هم میل داشت انقلابی نظیر همان انقلاب  بقول خودشان کبیر بر پا سازد اما ( یکی از کازن ) ها حواسش سر جا بود و آنرا قبضه کرد و از دست همه   ربود و خود آنرا برد  ..

امروز یکصد سال از آن انقلاب میگذرد و در طی این سالها چه کشورهایی که از روی کره زمین محو شده و یا پاره پاره شدند ویا در گرسنگی و بدبختی دزدی و قتل و غارت به زندگی ننگینشان ادامه میدهند .

 و امروز در سر زمین محنت زده وبی آب ما آرامش و خواب کوروش را بهم زده اند و آنقدر باین کار ادامه میدهند تا روزی بمبی نیز مانند ارک بم آنرا از میان بردارد . 

چه نقشه ای درراه است نمیدانم و آیا  تزار بزرگ آنسوی دریای کاسپین و حاکم خرس بزرگ نقشه هایی در سر دارد ؟ و یا این سوی دنیا کسانی مشغول طرح نقشه برای آن مادر بیمار و رنجور ما میباشند تا آنرا از میان بردارند ، پر قدیمی شده است و پر عمر کرده و پر پهناور اما  تشنه  است با تن علیل و بیمارش همچنان خود را میکشد و فرزندان  بی خردش او را بحال خود رها کرده اند .، تنها شعار میدهند ، شعر میسرایند ، آوازهای جانسوز میخوانند بر پیکر بیمار و نزار آن مادر پیر و کهن سال .

چراغ بی فتیله  آینده ما نا معلوم و چه بسا خاموش گردد  تنها آفتاب سوزانی پیکرها را خواهد سوزاند و یا آنقدر خون خواهد ریخت تا رکاب اسب حضرت  بهاء اله  برسد و سپس جانشینان  ایشان تشریف فرما شده  بنای امپراطوری مذهبی جدیدی را بر پا سازند شیراز پایتخت خواهد شد و در این پیکارها وزد و خورد ها تنها ملتی بیچاره وبی دست و پا از بین خواهند رفت .

من خود را فردی روشن بین وا ینده  نگر نمی دانم آما احساسم حاکم بر وجودم میباشد  ، امروز آفتاب  آنچنان شدید و داغ است که تنها چشمان ما را کور میسازد اما فردای ما را روشن نخواهد کرد ، چر اغ بدون فتیله شب تاریک ما  کوچک و خالی است .

امروز همه روی تاریکی ها ایستاده اند چشمان درون آنها کور است  جامعه ای که تنها دریک جا ایستاده  نه پایش به جلو میرود ونه میتواند به سویی گام بر دارد  تنها عقب عقب میرود .

 آفتابش  درخشان  و آسمان دود گرفته اش برای دیدن خداوند  راه همه چشم ها را میبندد. 
ما همیشه همین بودیم ، یک پایمان روی شب و پای دیگرمان در لحظه های بسیار کوتاه  و بامید شب تازه ای می نشینیم تا خداوند برایمان اسمان را  چراغانی کند .
در طی تاریخ  صد ها هزار گام برداشته ایم  و زمانی فرا رسید که دیگر خسته  از پا افتاده سر نوشت خود را به دست دیگری دادیم  و سر نوشتمان با سر زمینهای دیگر گره خورد  یک روز روشن ناگهان به یک شب تاریک مبدل گشت  مسیر ما عوض شد  جهیدن از روی  هزاران دیوار و خندق و چاه تاریک بی هیچ چراغی  برای رفتن  به جلو  و آنقدر گام  به گام عقب رفتیم که در چاه ویل افتادیم  دیگر بیرون آوردنمان مشگل است . 

هیچ معجزه ای اتفاق نخواهد  افتاد ، برنامه از قرنها قبل ریخته شده در همان زمان که ( لرد مونتباتن )  اولین مدال و لقب  عالیجناب را به آن حضرت اهداء نمود  ، تاریخ ما شروع شد .

امروز دویست سال از زاد روز آن پیامبر دروغین میگذرد و هوا دارا ن  و پیروانش خط او را گرفته همچنان زیر جلی به جلو میروند با کمک ( دایی جان ) و ناگهان  همه کوروش شناس و کوروش پرست شدند و همه راهی پاسارگارد و پایتخت آینده امپراطوری آن جناب میشوند ، 
میدانی ملت ما مانند گوسفند است هرکس علفی جلویش بگیرد بع بع کنان به دنبالش میرود ، این ملت همیشه گرسنه بوده  فرمایش  بزرگان  نیز این بوده که : 
ایرانی را گرسنه نگاه دارد و عرب را سیر!

ای خواب ،  ای هدیه  فرشتگان  ،  امروز همه درگیر سود و زیان و در فکر بالا پایین رفتن سهام ، و عقل من مرا از خود بیرون رانده و ترا از دست داده ام  ، تو با دستها لطف و مهربانی  چشمها و دیده  مرا میبندی اما مغزم مشغول کار است  و چشمانی را در من میگشایی که روزی " بهرام ویا جمشید " داشت  چشمانی را که چون ماهی گم شده در دریا لرزش  آبها را  در  صدها مایل احساس میکند  ، چشمانی که  چون رخش رستم  یک موی سیاه را در شب تاریک میبینند .
ای خواب ، ای سروش آسمانی ، چشمانم باز  هستند  و در تاریکی  خواب و مستی را با نور خود میبینند  من چشمانم را در کارگاه خیال باز میکنم  و در ذهنم  با واژه ها پیکری میافرینم .

امروز در  لباس عدل ظلم میکنند  مظلوم حق ندارد بر ضد آن برخیزد  تنها میاموزد که چگونه راهی را بیابد تا کینه اش را خالی کند امروز بجای مهر میترا  کینه اهریمن  در دلها نشسته است و گمان نکنم زمان آن  برسد که مظلومی بر ظالم چیره شود چون مظلوم همیشه تهی دست و بدون اسلحه میباشد نیروی ابتکار ظالم بیشتر است .
امروز همه خیانتکاران دیروز و حاملین این انقلاب ننگین  رنگ عوض کرده اند یا سر سجاده نشسته اند و یا عینکهای بزرگی بر چشم زده چهره را عوض کرده با نام دمکراسی و یا دولت سکولار  خود را به معرض تماشا میگذارند و معلوم است که نان و  خورش آنها از کجا میرسد ، 

[کوروش آسوده بخواب و مگذار خواب ترا پریشان کنند و خاک ترا بر باد دهند و آنکه بیدار بود امروز نیز در خواب ابدی فرو رفته است و نمیتواند از تو دفاع کند تنها توانست نام ترا به این خیانتکاران بشناساند قلب او برای خاک و نام تو میسوخت و مهر وطن در سینه اش جای داشت ].

امروز  وطن پرستی جرم است ، ستایش سر زمین جرم است ، حال باید در انتظار ناجی موعود باشیم که از درون کیسه مارگیری دایی جان "پیتر"و یا عمو جان " سام"  بیرون بیاید  . 
پایان 
» لب پرچین « . ثریا ایرانمنش . اسپانیا .
28  اکتبر 2017 میلادی برابر با 6 آبانمان 1396 خورشیدی /.