سه‌شنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۰

قسمت دوم / سنت آگوستین

بمن بگویید : خرد چه رنگی دارد ؟ از رساله سنت آگوستین

--------------------------------------------------

سنت آگوستین در رم غسل تعمید گرفت وبه به دین مسیح درآمد نوشته های سنت آگوستین از بزرگترین آثار آن زمان بشمار میرونداو سرود :

بس دیر دوستدار تو شدم ، ای زیبایی روزهای دیرین که درعین حال همیشه تازه ای .

بس دیر دوستدار تو شدم ، تو دردرون من بودی ومن دربیرون ترا میجستم.

من زشتروی ، میان صورتهای زیبایی که از تو میدیدم ، غوطه ور بودم.

تو با من بودی ، اما من باتو نبودم ، اشیاء مرا از تو دور نگاه میداشتند .

تو ندا دردادی وبانگ بر کشیدی وپرده چشم کور مرا دریدی ، تابیدی ، درخشیدی وکوری مرا ازبین بردی  ، مرا لمس کردی

درمن برای یافتن آرامش ،  تو عطشی پدید آوردی

سنت گوستین به راستی به خدای خود پیوست او همیشه درحال اندازه گیری اجسام ،زمان وتقدیر بود.

برا ی ما که قرنهاست از آن دوران دوریم این اندازه گیریها  چندان معنا ندارد وخدایی که درپی آن هستیم گرفتارتر ازآن است که بشود با او نشست وبحث کرد. 

ماخذ » رساله سنت آگوستین ( بمن بگو خرد چه رنگی دارد )

ثریا/ اسپانیا/ وپایان تا اول پاییز ××

هیچ نظری موجود نیست: